Yönetime Yönelik Etik Davranış Kuralları
Yönetim, personeline, kurumsal kültürün geliştirilmesi konusunda örnek olur.
tüm paydaşları ile iyi ilişkiler kurar.
Yönetimde tarafsızlık ilkesi ve adil yaklaşım esastır.
Kararların tarafsız ve bağımsız alınması sağlanır.
Faaliyetlerde ve kararlarda katılımcı bir yaklaşım izlenir.
Çıkar çatışmaları, kişisel ve özel menfaatler önlenir.
Emek ve bilgi sahibinin haklarına saygı duyulur.
Başarılı çalışmalar takdir edilir.
Yöneticiler personele yaptıkları işlerde destek verir ve sorumluluğunu paylaşır.
Faaliyetlere ve hizmetlere katkı sağlamayan personele ilişkin her türlü yapıcı önlem alınır.
Meslek taassuplarına zemin hazırlanmaz ve meslek taassubu yapılmaz.
Çalışanlara Yönelik Etik Davranış Kuralları
Personel kendi sorumluluklarını bilir ve gereğini zamanında hakkıyla yerine getirir.
Mesai kavramına azami özen gösterilir.
Çalışanlar arasındaki ilişkilerde iyi niyet esastır.
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerine güvenir.
Çalışanlar birbirleriyle işbirliğine ve bilgi paylaşımına açıktır.
Her kademedeki çalışanın düşüncelerinin ve sorunlarının rahatça söylenebildiği ve dikkate alındığı bir ortam vardır.
Yöneticiler ve çalışanlar birbirlerini sonuna kadar dinler.
Çalışanlar hiyerarşik kademeleri izleyerek gerektiğinde en üst kademe ile iletişim kurabilir.
Çalışanlara önyargılı yaklaşılmaz ve kendini gösterebilme fırsatı verilir.
Çalışanların yanlışlıklarını ve eksikliklerini düzeltmeleri konusunda yapıcı yaklaşım gösterilir.
Çalışanların eşit şartlarda kişisel/mesleki gelişimi ve eğitimi sağlanır.
Kariyer gelişiminde ve terfilerde liyakata uyum esastır.
Motivasyon artırıcı çalışmalar yapılır.
Çalışanların performansı ödüllendirilir.
Çalışanlar kişisel çıkarları için diğer çalışanların zarar göreceği davranışlarda bulunmazlar.
Personele kurum için değerli ve önemli olduğu hissettirilir.
Personel sunulan imkanlardan adil bir şekilde yararlandırılır.
Personelin sağlığının fizyolojik ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemesi sağlanır.
Çalışanlara yönelik sosyal etkinliklere önem verilir.
Personel, görev saygınlığını olumsuz etkileyen tavır, davranış ve görüntüden kaçınır.
Ekip çalışmaları teşvik edilir.
Kamu görevlilerinin hediye almaması, kamu görevlisine hediye verilmemesi ve görev sebebiyle çıkar sağlanmaması temel ilkedir.